2008. 11. 03.

BeLIEve Media Day - videó és beszámoló


A gála premier előtti sajtótájékoztatóból néhány elhangzott részlet következik. | Videó itt látható hozzá.

Megélem az álmomat: "Először is, szeretném megköszönni mindenkinek, aki eljött ma délután, nagyra értékeljük a jelenlétüket. Sok-sok évvel ezelőtt lehetőségem adódott, hogy megnézzem a Cirque-öt egyik első tévéprodukciójában, és lenyűgözött a művészetük, a költőiségük, és az az érzelem, amit a művészetük idézett elő, ami az előbbi Cirque jellemzője volt, az a fajta érzelmi varázslat, amelyet anélkül hoztak létre, hogy illúziót alkalmaztak volna. És az volt az álmom, hogy ugyanazt tegyem, amit a Cirque, hogy újra feltaláljam a megtévesztést, vagy azt, hogy a nyilvánosságnak hogyan kellene gondolkodnia a bűvészetről, ahogy a Cirque újra feltalálta a cirkuszt.

És amikor először jöttem Las Vegasba, emlékszem, és ezt a történetet állandóan elmondom, egy olyan hotelben szálltam meg, ahol egy éjszaka 49 dollár volt, nekem meg körülbelül 300 dollár volt a zsebemben. És emlékszem, hogy ugyanebben a színházban ültem, ott fent, és néztem a Blue Man Group egyik előadását, majd utána végigmentem a Stripen, és láttam Siegfried és Roy hirdetőtábláját, majd megnéztem őket. Nem is tudom, hányszor láttam, körülbelül 15-ször, az volt a kedvenc előadásom, nos, most már a második kedvencem.
De volt egy nagy álmom, és mindig emlékszem arra, amit édesapám mondott nekem, nincs az életben olyan, amit el ne érnél, ha dolgozol érte, és pontosan ezt tettem. Elég rendesen feláldoztam a gyerekkorom, mindent, ezért az álomért. És 15 évvel ezelőtt megálmodtam, és ma megélem ezt az álmot, és ez arra jó, hogy megmutassa, mindenki megélheti az álmait, ha hisz bennük, és ez nem csak duma, én tényleg hiszek benne.
Nagyon-nagyon hálás vagyok az A&E csatornának, hogy megadta az életben egyszer adódó lehetőséget, mert hogy őszinte legyek, ez meghaladja minden álmom. Egy olyan hihetetlen szervezettel dolgozni, mint a Cirque, aki a szórakoztatás csúcsát képviseli, aki újradefiniálta a szórakoztatást. És nagyon büszke vagyok arra, amit a Believe show-ban megvalósítottunk."

Egy új kihívás: "A tévéből élő előadásra váltani nagyon könnyű volt számomra, mert ezt csináltam korábban is. Inkább vagyok színpadi előadó, mint tévés. Ezt csinálom gyerekkorom óta, és a Broadway és a 43. utca sarkán 600 előadásom volt.
Azt hiszem, számomra a legnagyobb kihívás az volt, hogy előadni akartunk. Csak bizonyos dolgokat lehet a bűvészet keretein belül csinálni. Elő lehet varázsolni valamit, el lehet tüntetni valamit, lebegtetni lehet valamit, szét lehet vágni, majd újra összerakni. Ezek a természet fizikái, ezt tudod tenni. Amit én akartam tenni, az ezeknek olyan előadásmódja, amilyet színpadon még soha nem valósított meg senki. Meg akartam szabadulni azoktól a jellegzetes előadásmódoktól, amelyek hozzájuk kötődtek, és egy sokkal kifinomultabb változatát akartam előadni egy ember kettévágásának. Illóanyagok és szilánkok nélkül, egy olyan előadást nyújtani az embereknek, ahol az illúzió bele van szőve az anyagba. Szóval, az volt a legnagyobb kihívás, hogyan lehet ezt megvalósítani? Hogyan helyezel át valamit a szabadba? Nos úgy, hogy más művészetformákat is bele kell vonni, jelmezeket, világítást, különleges effektusokat; olyan sok minden másnak kell észrevétlenül együtt dolgoznia, hogy rendben végre lehessen hajtani. És ez hosszú időbe telt, kísérleteznünk és hibáznunk kellett, és kicsiben kipróbálni mindent, hogy kitaláljuk, egyáltalán lehetséges-e, mert ilyet még nem csinált senki ezelőtt. A számunka ez hihetetlenül nagy kihívást jelentett, ezért boldogok vagyunk, sikerült végigcsinálnuk ezt a folyamatot."

Tévéből színpadra: "A tévéműsor eddig majdnem 100 epizóddal lehetővé tette számomra, hogy rengeteg különböző illúziót és dolgot felfedezzek. De van egy teljesen másik oldalam is, mint ahogy sok más művésznek, és tényleg abba az irányba akartam indulni. A tévéműsor sikere és a rajongók biztosították az alapot ehhez a show-hoz, hogy kipróbáljak valamit. Nagyon egyszerű dolog benne maradni a skatulyában és a jól bevált dolgokat tenni, de valami olyasmit kipróbálni, amit még soha senki nem tett, művészként feszegetni a határokat és a legjobb lenni, aki csak lehetsz? Addig a napig, amíg meg nem halok, tanulni és fejlődni akarok. És a Cirque-től lehetőséget kaptam ehhez.
Számomra ez arról szól, hogy megmutassam az embereknek, hogy mást is tudok a Mindfreak dolognál, és a körülöttem lévők tudják, hogy sok olyan terület van, amit művészként fel akarok fedezni. Mert mindig ugyanazt tenni egy idő után unalmassá válik, és engem az érdekel, hogy művészként a legjobb legyek, aki csak lehetek."

A varázslat elkezdődik: "Az első kártyatrükkömet Stella nagynénémtől tanultam 7 éves koromban, ő ott lesz ma este az előadáson. Olyan 11-12 éves lehettem, amikor elkezdtem fellépni az első műsoraimmal. Születésnapi bulikkal kezdtem, majd jött a Sweet 16s, aztán társasági események, és 14 évesen bárokban és klubokban léptem fel, ahová biciklivel mentem."

Vissza a gyermekkorba: "Mindenkiben él egy belső gyermek, de néhányan elengedik, néhányan nem mutatják. Csodálatos érzés, ha megvan benned ez a rácsodálkozásra való képesség. Ismét gyermeknek érzed magad."

Az indulástól a célig: "Nos, 15 évvel ezelőtt írtam meg a műsort, de amikor hallottam, hogy a Cirque képbe kerül, azt gondoltam oké, újból megírjuk az egészet, mert itt a lehetőség, a költőiség, a Cirque egy teljesen más szintre emelte. És tegnap még fejlesztettük és alakítottuk a show-t, és talán ez továbbra is így lesz, amíg meg nem halunk vele."

/Forrás/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése