2013. 11. 25.

Criss Angel már nem fenegyerek többé

Cindi Reed interjúja | 2013.11.06. | VegasSeven |

2008 Halloween éjjel debütált a Criss Angel BeLIEve a Luxorban. Ez volt a Cirque du Soleil első közös munkája egy sztárral. Criss Angel, egy 10 évre szóló Cirque-kel kötött sokmillió dolláros szerződéssel és az A&E-n futó, 96 epizódot megért Mindfreak című sorozatával a hóna alatt a csúcson volt, egyesek azt mondanák, öntelten. Aztán a színpadi előadás nem hozta azt a várva várt sikert, problémák adódtak a médiával is, hogy csak a celebblogger Perez Hiltonnal való konfliktust említsük. A műsor újra lett tervezve, a tipikus Cirque-elemek nagy részének helyét átvették Angel menő, rocksztár stílusban előadott illúziói. Jelenleg a 45 éves Angel ismét a szárnyait bontogatja, új illúziókkal és a hetente jelentkező tévésorozatával, a Criss Angel BeLIEve-vel, amely október 15-én mutatkozott be a Spike-on. A színpadi show ötödik évfordulójának ünneplése közben egy idősebb, bölcsebb Angel ült le beszélgetni egy meglepően őszinte interjúhoz.


A 10 éves szerződésed felénél jársz. Mit terveztél a következő öt évre?

Dühöngök, amikor nem engedik, hogy az ember szolgálatkész legyen. Ebben a gazdasági helyzetben az embereknek választaniuk kell. Tartani kell a színvonalat az új illúziókkal. Jövőre láthatsz engem, amint a közönség közül lebegtetek valakit. 18 éve dolgozom ezen. Egy új nyitójeleneten is dolgozom. Át fogom dolgozni az összes videóbetétet, így sokkal inkább klubhangulata lesz.

Mint egy nightklubban?

Skrillex és a dubstep világát idézi. Igazából sok dalt írtam ehhez a műsorhoz. Az életben az ember sokat tanul a tapasztalatai által. Hidd el, elég sok mindent megtapasztaltam.

Ha szereted az elektronikus tánczenét, ott voltál az Electric Daisy Carnivalon?

Nem voltam ott. Általában 10 előadásom van egy héten, aztán a tévésorozaton dolgozom. Szóval minden napom 18-21 óra munkából áll, a hét összes napján. Az emberek csak a sikert látják, de a másik oldalát nem, amely rengeteg időt emészt fel. Nagymértékű munkamorál kell ahhoz, hogy az ember ilyen hosszú ideig sikeres maradjon. Habár a cél elérése is nehéz feladat, ott maradni még nehezebb.

Pont, mint én és a fogyókúra!

Velem is így van. Le lehet fogyni, nem? De ehhez az életmódoddá kell válnia. Aztán, amikor az ember meglát egy süteményt, és azt gondolja, "Á, ennyi nem fog megártani," de aztán hamar csokis sütik hadává változik. Be kell tartani a szigorú napirendet és nem letérni a kijelölt útról. Nézzünk szembe a tényekkel, amikor a show elindult, sokat tanultam belőle. Sokat tanultam magamról, erről a városról, és ma már más ember vagyok.

Mennyire változtál meg?

Eléggé. Megértettem néhány dolgot. Az egyik, amit megtanultam, hogy soha ne higgy a saját reklámodnak. Ne figyelj rá, dugd a homokba a fejed. Legyen akár pozitív, akár negatív - csak koncentrálj. Az ember nem ragadhat bent a szemétben.

A rajongóid hogyan tekintenek rád mostanság?

A bűvészet egy színpadias újdonság a dolgok rendszerében. Ilyen sikert elérni igazán csodálatos. Csodálatos 6 millió követővel rendelkezni a Facebookon és a Twitteren, bűvészként. Ez hihetetlen, szóval nagyon hálás vagyok azoknak az embereknek.

Lance Burton azt mondta, hogy a tévében történő bűvészkedésnél egyszer kell sikerülnie az illúziónak, egy szögből felvéve. A színpadi bűvészkedésre az ellenkezője vonatkozik.

Ez egy nagyon csípős megjegyzés, és egyetértek vele. Lance azt mondta nekem a '90-es évek végén, amikor a furgonjában utaztunk együtt vacsorázni, és én egy senki voltam, hogy "Criss, te óriási leszel. Egy rakás pénzt fogsz keresni." Lance megjósolta előttem, és mind a mai napig jó barátom. Ő valóban a kemény munka, a tehetség és a kitartás bizonyítéka. Nagyszerű példakép volt mindig is.

Annyira kedves! Meghívott a házába, pedig nem is írtam róla különösebb cikket.

Gyere a házamba, amikor csak akarsz; még cikket sem kell írnod.

Megmutatta nekem a kiöregedett színpadi galambjait. Te hol tartod az előadásodban szereplő galambokat?

A Luxorban tartom a madarakat, de otthon négy kutyám van. Szeretem az állatokat.

Milyen kihívásokkal néztél szembe, amikor visszatértél a televíziózáshoz?

Nem akartam olyat tenni a tévében, mint eddig. Most először viszem a nézőket a színfalak mögé, a titkos társaságba, és meg fogják érteni a folyamatot: hogyan találok ki valamit, hogyan fejlődik és valósul meg. Találkozhatnak a hihetetlen csapatommal és láthatják az 5500 négyzetméteres irodaépületemet. Az emberek egy teljesen más, érettebb, tapasztaltabb Criss Angelt fognak látni. Amit a "tapasztaltabb" alatt értek az az, hogy az illúziók, a mutatványok, a szabadulások és az elme-test dolgok, amelyeket megteszek, az előző évadban még csak szóba sem kerülhettek.

Milyen volt újraéleszteni egy halottat a tévéműsorodban?

Sok ember megkérdezte, miért csináltam. Az a helyzet, hogy 81 holttest között voltam. Láttam, ahogy elhamvasztják őket. Láttam fogakat és fémrészeket, amelyek csípők, csavarok, könyökök és vállak alkotórészei lehettek, hamvakat, testeket. Mindez még inkább az élet értékelésére tanított, és arra, milyen törékeny is az élet, és hogy mennyire meg kellene becsülnünk minden egyes lélegzetvételünket. Nagyon fontos szeretni másokat és pozitív erőt képviselni ezen a világon.

Houdini korában a spiritualizmus hatalmas méreteket öltött. Belevittél valamiféle spirituális életszemléletet a feltámasztás megkísérlésébe?

Ellentmondásos, igaz? Houdini életének több mint felét azzal töltötte, hogy bebizonyítsa, hogy a médiumok és a látók csalók. Aztán az emberek látták, amint én, Criss Angel felajánlottam 2 millió dollárt a Long Island-i médiumnak, hogy olyasmit tegyen, amit nem tudok megmagyarázni, mire visszautasította, nyilvánvaló okokból - mivel totál nevetséges, amit csinál. Most pedig feltámasztok egy halottat. Azt mondanám, hogy mindenkinek meg kell néznie a paramétereket.

De te hiszel Istenben, ugye?

Hiszek Istenben. Hiszem, hogy minden festménynek van egy alkotója. A világ egy nagy festmény.

Vagy egy halom szemét, tökmindegy.

Annak ellenére egy festmény - jó, rossz, mindegy. De ez az én személyes hitem, és nem erőltetem rá senkire. Mindannyiunknak tisztelni kellene a másikat, és harmóniában élni, hiszen az élet ajándék. Segítenünk kellene a másikat, és jót tenni embertársainkkal. Ennél mi lehetne fontosabb, a pénz? Ez az, amit felfedeztem. Az előbb kérdezted, mi a különbség a régi önmagam és a mostani énem között? Megvehetek bármit, amit akarok, de ezen már túlvagyok. Ez sosem tesz teljessé. A létért való küzdelem folyik odakint a világban, és mindenki azért dolgozik, hogy megvehessen bizonyos dolgokat, de sosem fognak békét, vagy boldogságot okozni.

Bármilyen konkrét példa?

Csak általánosságban, az anyagi dolgok nem tesznek teljessé. A szeretet tesz azzá. Itt van az édesanyám, ez a legnagyszerűbb ajándék. Amikor az édesanyám repülőre ül, hogy meglepjen, az sokkal többet ér, mint amennyi pénzt csak fel tudnál nekem ajánlani.

Ez meglepett téged?

Soha nem gondoltam volna. Csodálatos dolog, hogy itt a családom, hogy itt vannak a barátaim, és olyan emberek, akik velem voltak életem legnehezebb időszakában. És most te is itt vagy. Még csak nem is ismerlek, de pozitív energiát adsz. Jól érzem magam a jelenlétedben és nagyra értékelem, hogy szakítottál rám időt, valóban így gondolom. Az életben egyedül az idő, ami a miénk, és mi úgy töltjük el, ahogy szeretnénk. Az, hogy az idődből és az életedből egy kicsit velem akartál eltölteni, hálás vagyok érte.

Köszönöm. Mondanál valamit ezekről az új DJ-kről, vagy zenészekről, akiknek a rajongója vagy?

Nagy Skrillex rajongó vagyok. Valamint nagyon szeretem a kortalan, nagyszerű dalokat - a The Beatles-től kezdve Billie Joelig, a Led Zeppelinig, Black Sabbath-ig. Szeretem, ami a klubokban zajlik, általánosságban véve szeretem, ami történik. Nagyon izgalmas időket élünk, az internet és a technológia fejlődésével. Bárcsak élhetnék még száz évet, hogy meglássam, milyen lesz a világ. A legjobban az nyugtalanít, hogy azok a generációk, amelyek internettel nőnek fel, a saját kis világukban élnek, okádják magukból a negatív dolgokat. A gyerekeknek ki kell menniük a nagyvilágba, felfedezni az igazi varázslatot, a természet varázsát. Hogyan repül a repülőgép? Ha megkérdezed az emberektől, hogyan repül a repülőgép, garantálom neked, hogy tízből nyolcan nem fogják tudni megmondani. Ez azért van, mert magától értetődőnek vesszük. A varázslat mindenhol ott van körülöttünk. A születés, egy csecsemő - úgy gondolom, a számítógépek lenyűgözőek, ahogy az internet is. Mind csodálatos dolog. De mértékletesen kell használni mindent.

Két szakadás van a vállizmod rotátorköpenyében és egy a bicepszedben, ezért meg kell műteni. Hogy érzed magad?

Az a gond, hogy még nem fejeztem be a tévésorozatom forgatását. Hátra van néhány őrült dolog, amely miatt kénytelen vagyok veszélyes helyzetbe hozni a vállamat. A sebész azt mondja, ne csináljam, a műsort az ünnepek alatt is csinálnom kell, szóval elég rizikós a dolog. Ha még másfél millimétert szakad, akkor a bicepszem összeesik és talán soha nem jön rendbe teljesen. Januárban szabadságon leszek egy pár hétre, de február első hetében visszatérek. Egy korlátozott ideig futó műsort állítok színpadra, amelyben a világ legnagyszerűbb bűvészei lépnek fel. Bekötözött vállal fogok fellépni, 20, vagy 30 percet. Aztán áprilisban visszatérek - feltéve, hogy rendben leszek - a teljes BeLIEve előadással.

Egy pár hónapra mégis kockáztatsz?

Igen, de Vegas-ban vagyunk, nem? Itt minden a hazárdjátékról, a tudatos kockázatról szól. Nem hagyhatom abba az előadást. Óriási üzlet van benne. Hatalmas sikerünk van. A jegyeladások szempontjából a legsikeresebb show a miénk, amióta elindult, most pedig egészen hihetetlen. Nem fogom törölni az előadásokat, mert voltam már ilyen helyzetben: A '90-es években Vegas-ba jöttem, hogy megnézzek egy előadást, de törölték. Le voltam sújtva és megesküdtem, hogy ilyet soha nem teszek, ha egyszer olyan kiváltságos leszek, hogy saját műsorom lesz.

Van valami olyan, amit megosztanál az olvasókkal?

Ha még nem láttad az előadásomat, abból egyértelműen kiderül, hogy egy olyan műsorban lesz részed, amely lehetővé teszi, hogy higgy az álmaidban. Látni fogsz engem véghezvinni a lehetetlent, és én nem különbözöm a többi embertől. Nem vagyok különleges. Ha van egy álmod, meg is tudod élni. Én vagyok rá az élő bizonyíték. Az emberek, amikor előadás után hazamennek, pozitív, felemelő érzéssel távoznak, meg tudják hódítani a világot, mint ahogy én próbálom... Rázod a fejed. Mi jár a fejedben? Vagy el kell mondanom, mire gondolok?

Bizonyára el tudod nekem mondani.

Azt hiszem, meglepődtél.

Csak nagyon New Age-es.

Nem hiszem, hogy New Age-es lenne, ez én vagyok. Nem tudom, mi a New Age definíciója, én csak saját magam lehetek. Csak a szívemből szólok. Néha ez bajba sodor, de néha ez az igazság. Számomra ez az őszinteséget jelenti, tudod? Úgy gondolom, talán valami mást vártál ettől az interjútól.

Nem tudom, mit vártam tőle.

Azt hiszem, ha belegondolsz, egy teljesen másfajta interjút várhattál. Nem azt mondom, hogy jobb, vagy rosszabb lett volna, de valószínűleg más lett volna. Talán mégsem. ... Jól érezted magad ma este? Élvezted az előadást? Más volt, mint amit vártál?

Remélem, az a lány újra össze lesz rakva.

Szeretnél részt venni a holnapi előadásban? Félbe tudlak vágni.

Nem tudom. Soha nem rakod össze a lányt.

De gondolj arra, milyen jól jön, ha két helyen lehetsz egyszerre.

Van valami pletykád Las Vegas számára?

Nincsen, unalmas életet élek. Állandóan dolgozom. Már nem járok szórakozni, csak dolgozom. Ez megóv a bajtól. [Nevet.]

Mit gondolsz a Burt Wonderstone filmről, amelyben Jim Carrey parodizált téged?

Ha Hollywood egyik legnagyobb sztárja parodizál, akkor az hízelgő és nagy megtiszteltetés. Azok a srácok eljöttek és megnézték az előadásomat, és utána beszélgettünk. Szerencsére nagyszerű színészeik voltak. Sajnos azonban célt tévesztettek a történettel. Jó lett volna, ha nagyon sikeres lett volna, mert mindegyikünk malmára hajtotta volna a vizet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése