Criss a Mindfreak titkairól és jövőjéről beszélt Robin Leach-nek. | Forrás | Fotó: CrissAngel.com
A
6. évad augusztus 4-én kezdődik. Olyan magasra tette a lécet ezúttal,
hogy nemcsak a legjobb évad sikeredett belőle, de kis híján az életébe
került. Egy hosszú interjú során mondta el az új otthonában, a Serenity-ben, hogy a 6. évad hat, egyenként egyórás epizódból fog állni.
"Már
leforgattuk és most szerkesztés alatt áll. Minden nap dolgozom rajta a
napi két BeLIEve előadás mellett. A mai technológiai fejlettségnek hála,
nem kell ott lennem Kaliforniában, hogy dolgozzam rajta. A BeLIEve a
régóta tervezett kéthetes szünetét tölti, és van a felső szinten egy
színházam mindenféle szerkesztéshez szükséges berendezéssel. Szóval,
itthonról is tudok szerkeszteni. Élőben tudok kommunikálni a csapatommal
Los Angelesben. Ez csodálatos, mert megengedhetem magamnak azt a
luxust, hogy itt vagyok, vannak itt irodáim, és van egy 30 000
négyzetláb (= 2787.091 m²) területen fekvő központi raktáram 6 percre a
Luxortól, ott készítünk mindent az élő előadásokhoz és a tévéműsorhoz."
"Ugyanúgy
12, félórás tartalmat forgattunk ehhez az új évadhoz, de ezúttal
hatszor egy órás különkiadások lesznek. Azt hittem, csak ötre lesz időm,
de a csatorna hatot akart, ezért megcsináltuk. Annyi most a különbség,
hogy nem lesz élő közvetítés semmilyen új, vakmerő bemutatóról, mert minden este a BeLIEve színpadán kell lennem. A BeLIEve ütemterve nem teszi
lehetővé. De sok, tényleg csodálatos epizódunk van az évad számára.
Nagyon büszke vagyok rá. Ez az évad kihívás volt a számunkra művészi
szempontból, és magasra tette a mércét, ahogy akartam. "
"A
Luxor oldalán felsétálni több, mint 13 percembe telt! Azt hiszem, 39
fokos a dőlésszöge. Ami igazán nagy kihívás a régi bűvészek
mutatványaihoz képest az az, hogy fejlett a technológia, ennyire
elérhetőek a kamerák, videófelvevők és számítógépek, így nem tudom
irányításom alatt tartani a környezetem. Körülöttem 360 fokban emberek
voltak. Felettem emberek voltak, akik a többi hotelből néztek. A Luxor
hotel szobáiból is néztek az emberek, felvették és lefényképezték.
Mindez sokkal nagyobb kihívást jelent most, mint a régen élt bűvészek
esetében, és nekem is, mert az emberek már tudják, hogy ki vagyok, míg a
Mindfreak első évadának forgatásakor senki nem ismert, így képes
voltam kijátszani bizonyos dolgokat."
"Az összes
egyórás különkiadás tele van rendkívüli csúcsponttal, hála a csodálatos
csapatomnak, akivel összeállítottam. Álomcsapatnak hívom őket, mert
valóban azok voltak. Olyan embereket szereztem, akiket már
tinédzserkorom óta ismerek, a bűvészet és a szabadulóművészet világából.
Sok bölcs dolgot tettek hozzá és előadóként és alkotóként szerzett
tapasztalatokat. Nemcsak hogy nagyszerűen szórakoztunk az évad
illúziónak megalkotása közben, hanem úgy is gondolom, művészi
szempontból túltesz az ezt megelőző évadokon."
"A
Stripen fekvő Luxor oldalán való felsétáláson túl, elmentünk a
Havasu-tóhoz is, hogy több, mint 12 000 ember előtt adjuk elő Houdini
hídugrós mutatványának egy nyakatekert változatát. A testem 21 lakattal,
láncokkal, bilincsekkel és béklyókkal volt mozgásképtelenné téve, és
vagy kiszabadulok belőlük a víz alatt -- vagy megfulladok. Ebben az
évadban megkísérlek bekerülni a Guinness Rekordok Könyvébe azzal, hogy
egyszerre, egy időben a legtöbb embert tüntetem el, a Guinness
képviselői által megszabott körülmények között."
"Nem mondom el, mi történik, majd nézd meg. De felvettem a kesztyűt és megkíséreltem egyszerre eltüntetni 100 embert!"
"Evel
Knievel volt az inspirációm ahhoz az ugráshoz, amit a Grand Canyonnál
vettünk fel. Egy 20-szor 60 láb (= 6x18 m) méretű rámpát állítottunk
fel. Egy háromkerekű T-Rex hibrid motorkerékpárom volt és egy olyan,
speciálisan tervezett autóm, amely képes felgyorsulni 60-ra 4 másodperc
alatt. A terv szerint elindultam A-pontból, felgyorsultam az ugráshoz,
és amikor felszálló ágban voltam, ott volt egy helikopter, amely a Grand
Canyon nyugati részének alja fölött lebegett 4200 láb (=1,28 km)
magasan, és az alsó részéről lógott egy börtöncella ketrec. Teljesen üresen.
Végig át lehet rajta látni a vágatlan felvétel során. A T-Rex-szel el
kell jutom A-pontból B-pontba, és valahogy el kell tűnnöm a ketrec
belsejében, miközben az még mindig a kanyon felett lóg."
"Szóval,
lehetséges? Én leszek az első, aki beismeri, hogy nem tudja felülmúlni
Evel Knievelt, aki inspirált engem és még sok más embert. Láttam őt
megkísérelni a Snake River Canyon ugrást és kudarcot vallani. Ez
ifjoncként nagyon lesújtott. Meríteni akartam annak lendületéből, amit ő
tett és kombinálni akartam az én művészetemmel, és valami teljesen
egyedülállót és valami még izgalmasabbat akartam tenni. Nézd meg, mi
történik. Teljesen lenyűgöző."
Robin ezután,
a 4 órás interjú és ebéd közben arról kérdezte Crisst, hogy ha valami
rosszul sül el, mennyire életveszélyesek lehetnek ezek a helyzetek.
"Amikor
felsétáltam a Luxor oldalán, teljesen magam voltam, bármiféle támogatás
nélkül. Egy rossz lépés és lezuhanhattam volna, végig az oldalán, le a
járdára. Amikor éppen felfelé mész a falon, felnézel és arra gondolsz,
hogy teljesen egyedül sétálsz ennek az izének az oldalán, akkor nem akarsz
visszanézni. Előre akarsz nézni, és ahogy egyre közelebb kerülsz a célhoz, az
elméd elkezd játszadozni veled. Arra kezdesz gondolni, hogy ha a
módszer, amit alkalmazol, nem működik, neked annyi. Nincs kiút, nem
fogod túlélni."
"A Houdini-szabadulást is meg akartam
csinálni a Havasu-tavon. Alapból felülről nézik az emberek. Tehát csak
azt látják, amikor kiemelkedik az illető a víz alól. Nem látják a
folyamatot, és én azt akartam, hogy lássák. Egy ládát függesztettünk
fel, hogy lássák a szabadulás folyamatát. Megmutattam a piszkálókat, a
feszítővasakat és azokat a dolgokat, amelyeket bevittem magammal, hogy
megcsináljam a szabadulást. Azt akartam, hogy a saját szemükkel
láthassanak egész idő alatt, mert az arcom és a kezem kilógott. Ez így
tényleg sokkal veszélyesebb, mert a láda épségét nem kíméltem, hogy az
oldalai engedjenek, hogy a tartók szétmenjenek, hogy kijöhessek belőle,
és ez közben egyre veszélyesebbé válik. Ez bemutatja az embereknek, mi
zajlik egy ládából való szabadulás közben, éppen ott, a szabad ég alatt.
Mindez borzalmas következményekkel járhat, de ez így sokkal érdekesebb,
mert sokkal drámaibb és izgalmasabb."
"Természetesen
vannak nagyon rizikós mutatványok. Olyan nyugtalanítóak tudnak lenni,
hogy előző éjjel aludni sem tudok. Azt hiszem, olyan nagyszerű életem
van, hogy minderre nincs is szükségem, de valami bennem azt akarja, hogy
megtegyem. Rendesen felkészülök, de az idő bonyolult tényező, mert ott
az élő BeLIEve előadás és még egy csomó másik terv, és nincs olyan sok
időm a felkészülésre, mint az első évadnál volt. "
"Talán
nem is gondolod, hogy veszélyes, de volt valami, ami majdnem nagyon
elkapott ebben az évadban. Itt voltam Las Vegasban, a Little Bajában,
ahol vettem egy csomó cuccot a házamba. Édesanyámmal vásároltam be és a
TV-műsorhoz felvettük. Elhatároztam, hogy az egyik, ott kapható dologgal
bemutatok valamit. Megindul vele a quad, és ahelyett, hogy úgy pörögne, mint
a búgócsiga, szó szerint kiszakadnak a golyós csapágyai és elszabadul. A
pillanat törtrésze alatt ki tudtam szállni, a jelenlévők meglepetésére.
Ennek nem így kellett volna történnie. Ez felrázott, és arra jó volt,
hogy megmutassa, mondhatnak akármit az emberek, hogy 'Ó, ez nem
veszélyes', de ez baromság! Mindenhol ott lapul a veszély. Amikor átmész
az utcán, akkor sem tudod elképzelni, hogy elüt egy autó."
"De
néhány ilyen kisebb bemutató esetében, több, mint 100 epizóddal és 1000
bemutatóval a hátad mögött, soha nem gondolsz arra, hogy elveszett
vagy, és akkor az eszköz bemondja az unalmast. Komolyan meg is
sérülhettem volna. Az a másodperctöredék lehetett volna az utolsó is."
Robin
ezután arról kérdezte Crisst, hogy melyik bűvöli el jobban, a
szabadulóművészet, vagy a bűvészet? Melyik a nagyobb próbatétel?
"Művészként,
úgy gondolom, az ember el akarja érni a csúcsot, és én sosem nyugszom.
Állandóan törekszem, hogy közelebb jussak hozzá, de néha az ember
visszaesik, majd újra felkel és közelebb kerül. Számomra ez azt jelenti,
hogy olyan illúziókat akarok alkotni az élő műsoromban és a tévében,
amilyeneket ezelőtt még soha senki más. Hadd soroljam, mit lehet a
bűvészet világában megtenni: eltűnés, lebegés, feltűnés, széthasítás,
összerakás -- csak bizonyos dolgokat lehet megtenni. Az alapok már eleve
elrendeltek a gravitáció és a természet törvényei miatt. Szóval, azt
próbálom, hogy olyan módszereket hozzak létre, amelyek láttán még a
bűvészek is elámulnak. Kezdetben még azt feltételezik, hogy
trükkfelvétel, mert nem értik, hogyan csinálom. De amikor eljönnek az
élő színpadi előadásomra, totál ledöbbennek, mert most élőben látják,
éppen úgy, ahogyan a tévékamerák előtt bemutattam. Sajnos az emberek
mindig a legrosszabbat feltételezik."
"Szóval, mindig
arra törekszem, hogy jobban és nagyszerűbben csináljam, még akkor is,
ha nem kockáztatom közben az életem. De mindig kockára teszem a hírnevem
és felteszek mindent egy lapra, hogy az illúzió művészetében a legjobb
legyek, aki csak lehetek. Akármit is teszek, a lehető legtökéletesebb
színvonalon akarom tenni, és olyan művészit alkotni, amellyel
kapcsolatba kerülök az emberekkel, és mondanivalót közlök velük. Nagyon
szerencsés és áldott voltam, hogy sok emberrel sikerült létrehoznom ezt a
kapcsolatot."
"Houdini neve még mindig egyet jelent a bűvészettel, pedig már 1926-ban meghalt. Érzelmi kapcsolatot tudott létrehozni.
Azt sugallta annak az embernek, aki látta, amint éppen kiszabadul
lehetetlen helyzetekből, kényszerzubbonyokból, bilincsekből és
láncokból, 'Helló, ha én ebből ki tudok jutni, és én csak egy apró fickó
vagyok, akkor te is túl tudsz jutni a problémáidon, a szegénységen
és jobbá tudod tenni a dolgokat.' Megvolt az emberekkel ez a kapcsolata.
Azt hiszem, én is ezt üzenem: 'Helló, ha én ezt az őrültséget meg tudom
csinálni, akkor neked nem lehetnek félelmeid a repüléstől, vagy hogy
bemenj egy liftbe'. Gazdagabb életet élhetsz, teljesebb életet élhetsz,
ha szembeszállsz azokkal a dolgokkal, amelyektől félsz."
A Mindfreak hat évada alatt Criss
több, mint 1000 illúziót, szabadulást és elme-test-lélek bemutatót hajtott végre. Megmutatta, hogy amikor egy helikopterről
lógott, hátában húskampókkal, abban semmi trükk nem volt, csak az
elméje, a teste és a lelke összhangban dolgozott, hogy megtegye a
lehetetlent. Több, mint 100 millióan nézik őt évadról-évadra a tévében, több, mint 90 országban.
Vajon lesz-e még több évad? Valamilyen formában mindig.
"Jelenleg
azért vagyok izgatott, mert a hivatalos Criss Angel Mindfreak
bűvészdobozból 50 000 példány kerül az amerikai boltok polcaira
augusztus 14-én. A nemzetközi terjesztést nem számítva. A Mindfreak
lehetővé tette, hogy bármi másba belefogjunk. A Mindfreak nevű
Broadway-darabbal kezdtem. A Mindfreak című, egyórás különkiadás követte
az ABC-csatornán, és mivel az lett a legmagasabb értékelést elérő
Halloween-program a 13 estén keresztül zajló sorozatban, a Sci-Fi
különkiadásomhoz vezetett. Ennek következménye lett a kétórás, Japánban
forgatott különkiadásom, és amikor hazajöttem, az ügynököm, Dave Baram
és én eladtuk a Mindfreak-sorozatot az A&E-nek. A tervünk mindvégig
az élő show volt. A tévéműsor nagyszerű lehetőséget nyújtott nekem, és
nagyon hálás vagyok az A&E-csatornának és a vezetőinek, hogy hittek a
víziómban és támogatták."
"Elég őrült dolog belegondolni, hogy még négy év, és lehetne akár egy 10. évad is. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy annyi rekordot dönthettünk meg az A&E számára. Mi vonzottuk a legfiatalabb közönséget az A&E történetében. Azt hiszem, hogy kezdetben 49 volt az átlagéletkor, majd lement 29-re, vagy 30-ra, ami nagyszerű a reklámcégek számára. Sok-sok héten át miénk volt a legnézettebb műsor abban az idősávban.
Ez nagyszerű lehetőség volt a számomra, hogy bemutassam a művészetemet
az egész világon, és hogy kapcsolatot teremtsek az emberekkel. Ezzé az őrült jelenséggé alakult és fejlődött, ami ismertté tett az egész világon.
Megteremtette az alapot ahhoz, hogy sok más dolgot megtegyek. A
Mindfreakből márka lett, és még annál is több. Számomra életmóddá
vált."
"Ez az, amit teszek. Ez egy jobb kifejezés, mint
az, hogy 'bűvész', mert a 'mindfreak' sokkal többet takar annál, mint
amit egy bűvész képvisel. Ezért találtam ki a 'mindfreak'-et, hogy a 'bűvész' szót helyettesítsem vele. Már az újságok üzleti rovataiban is használják. A sportrovatban is, hogy leírják egy baseballjátékos őrületes mozdulatait.
Csodálatos dolog megalkotni egy kifejezést, ami a számomra valami
különlegeset jelentett, most pedig már átültették mások számára, a
bűvészet birodalmán kívül."
"Valamit mindig tenni fogok a
Mindfreakkel. Lehetőséget teremtett arra, hogy megtegyek sok más
dolgot, ezért már most gondolok arra, hogy mit fogok kezdeni a jövőben
vele. Más utakat is igyekszem felfedezni. Van egy új szerződésem az Affliction ruházati céggel, az MF13-ra. Már az első évad óta hordok Affliction cuccokat. Év végéig az egész ország boltjaiban ott lesz az MF13.
Volt az Afflictionnel egy rendezvényem Nebraskában a Buckle számára,
barátaimmal, Rampage Jacksonnal és Randy Couture-rel, és az összes
üzletmenedzser nagyon izgatott volt a tervünk miatt. Én leszek a márka szóvivője. Nem csinálnám ezt, ha nem tartozna a életstílusomhoz."
Robin szerint a következő két hétben régóta várt szabadságát fogja tölteni, és végez a maradék új illúzió kidolgozásával.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése