2010. 07. 07.

Mindfreak 6 - kulisszatitkok és tervek

Criss a Mindfreak titkairól és jövőjéről beszélt Robin Leach-nek. | Forrás | Fotó: CrissAngel.com

A 6. évad augusztus 4-én kezdődik. Olyan magasra tette a lécet ezúttal, hogy nemcsak a legjobb évad sikeredett belőle, de kis híján az életébe került. Egy hosszú interjú során mondta el az új otthonában, a Serenity-ben, hogy a 6. évad hat, egyenként egyórás epizódból fog állni.
"Már leforgattuk és most szerkesztés alatt áll. Minden nap dolgozom rajta a napi két BeLIEve előadás mellett. A mai technológiai fejlettségnek hála, nem kell ott lennem Kaliforniában, hogy dolgozzam rajta. A BeLIEve a régóta tervezett kéthetes szünetét tölti, és van a felső szinten egy színházam mindenféle szerkesztéshez szükséges berendezéssel. Szóval, itthonról is tudok szerkeszteni. Élőben tudok kommunikálni a csapatommal Los Angelesben. Ez csodálatos, mert megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy itt vagyok, vannak itt irodáim, és van egy 30 000 négyzetláb (= 2787.091 m²) területen fekvő központi raktáram 6 percre a Luxortól, ott készítünk mindent az élő előadásokhoz és a tévéműsorhoz."


"Ugyanúgy 12, félórás tartalmat forgattunk ehhez az új évadhoz, de ezúttal hatszor egy órás különkiadások lesznek. Azt hittem, csak ötre lesz időm, de a csatorna hatot akart, ezért megcsináltuk. Annyi most a különbség, hogy nem lesz élő közvetítés semmilyen új, vakmerő bemutatóról, mert minden este a BeLIEve színpadán kell lennem. A BeLIEve ütemterve nem teszi lehetővé. De sok, tényleg csodálatos epizódunk van az évad számára. Nagyon büszke vagyok rá. Ez az évad kihívás volt a számunkra művészi szempontból, és magasra tette a mércét, ahogy akartam. "

"A Luxor oldalán felsétálni több, mint 13 percembe telt! Azt hiszem, 39 fokos a dőlésszöge. Ami igazán nagy kihívás a régi bűvészek mutatványaihoz képest az az, hogy fejlett a technológia, ennyire elérhetőek a kamerák, videófelvevők és számítógépek, így nem tudom irányításom alatt tartani a környezetem. Körülöttem 360 fokban emberek voltak. Felettem emberek voltak, akik a többi hotelből néztek. A Luxor hotel szobáiból is néztek az emberek, felvették és lefényképezték. Mindez sokkal nagyobb kihívást jelent most, mint a régen élt bűvészek esetében, és nekem is, mert az emberek már tudják, hogy ki vagyok, míg a Mindfreak első évadának forgatásakor senki nem ismert, így képes voltam kijátszani bizonyos dolgokat."

"Az összes egyórás különkiadás tele van rendkívüli csúcsponttal, hála a csodálatos csapatomnak, akivel összeállítottam. Álomcsapatnak hívom őket, mert valóban azok voltak. Olyan embereket szereztem, akiket már tinédzserkorom óta ismerek, a bűvészet és a szabadulóművészet világából. Sok bölcs dolgot tettek hozzá és előadóként és alkotóként szerzett tapasztalatokat. Nemcsak hogy nagyszerűen szórakoztunk az évad illúziónak megalkotása közben, hanem úgy is gondolom, művészi szempontból túltesz az ezt megelőző évadokon."

"A Stripen fekvő Luxor oldalán való felsétáláson túl, elmentünk a Havasu-tóhoz is, hogy több, mint 12 000 ember előtt adjuk elő Houdini hídugrós mutatványának egy nyakatekert változatát. A testem 21 lakattal, láncokkal, bilincsekkel és béklyókkal volt mozgásképtelenné téve, és vagy kiszabadulok belőlük a víz alatt -- vagy megfulladok. Ebben az évadban megkísérlek bekerülni a Guinness Rekordok Könyvébe azzal, hogy egyszerre, egy időben a legtöbb embert tüntetem el, a Guinness képviselői által megszabott körülmények között."

"Nem mondom el, mi történik, majd nézd meg. De felvettem a kesztyűt és megkíséreltem egyszerre eltüntetni 100 embert!"

"Evel Knievel volt az inspirációm ahhoz az ugráshoz, amit a Grand Canyonnál vettünk fel. Egy 20-szor 60 láb (= 6x18 m) méretű rámpát állítottunk fel. Egy háromkerekű T-Rex hibrid motorkerékpárom volt és egy olyan, speciálisan tervezett autóm, amely képes felgyorsulni 60-ra 4 másodperc alatt. A terv szerint elindultam A-pontból, felgyorsultam az ugráshoz, és amikor felszálló ágban voltam, ott volt egy helikopter, amely a Grand Canyon nyugati részének alja fölött lebegett 4200 láb (=1,28 km) magasan, és az alsó részéről lógott egy börtöncella ketrec. Teljesen üresen. Végig át lehet rajta látni a vágatlan felvétel során. A T-Rex-szel el kell jutom A-pontból B-pontba, és valahogy el kell tűnnöm a ketrec belsejében, miközben az még mindig a kanyon felett lóg."

"Szóval, lehetséges? Én leszek az első, aki beismeri, hogy nem tudja felülmúlni Evel Knievelt, aki inspirált engem és még sok más embert. Láttam őt megkísérelni a Snake River Canyon ugrást és kudarcot vallani. Ez ifjoncként nagyon lesújtott. Meríteni akartam annak lendületéből, amit ő tett és kombinálni akartam az én művészetemmel, és valami teljesen egyedülállót és valami még izgalmasabbat akartam tenni. Nézd meg, mi történik. Teljesen lenyűgöző."

Robin ezután, a 4 órás interjú és ebéd közben arról kérdezte Crisst, hogy ha valami rosszul sül el, mennyire életveszélyesek lehetnek ezek a helyzetek.

"Amikor felsétáltam a Luxor oldalán, teljesen magam voltam, bármiféle támogatás nélkül. Egy rossz lépés és lezuhanhattam volna, végig az oldalán, le a járdára. Amikor éppen felfelé mész a falon, felnézel és arra gondolsz, hogy teljesen egyedül sétálsz ennek az izének az oldalán, akkor nem akarsz visszanézni. Előre akarsz nézni, és ahogy egyre közelebb kerülsz a célhoz, az elméd elkezd játszadozni veled. Arra kezdesz gondolni, hogy ha a módszer, amit alkalmazol, nem működik, neked annyi. Nincs kiút, nem fogod túlélni."

"A Houdini-szabadulást is meg akartam csinálni a Havasu-tavon. Alapból felülről nézik az emberek. Tehát csak azt látják, amikor kiemelkedik az illető a víz alól. Nem látják a folyamatot, és én azt akartam, hogy lássák. Egy ládát függesztettünk fel, hogy lássák a szabadulás folyamatát. Megmutattam a piszkálókat, a feszítővasakat és azokat a dolgokat, amelyeket bevittem magammal, hogy megcsináljam a szabadulást. Azt akartam, hogy a saját szemükkel láthassanak egész idő alatt, mert az arcom és a kezem kilógott. Ez így tényleg sokkal veszélyesebb, mert a láda épségét nem kíméltem, hogy az oldalai engedjenek, hogy a tartók szétmenjenek, hogy kijöhessek belőle, és ez közben egyre veszélyesebbé válik. Ez bemutatja az embereknek, mi zajlik egy ládából való szabadulás közben, éppen ott, a szabad ég alatt. Mindez borzalmas következményekkel járhat, de ez így sokkal érdekesebb, mert sokkal drámaibb és izgalmasabb."

"Természetesen vannak nagyon rizikós mutatványok. Olyan nyugtalanítóak tudnak lenni, hogy előző éjjel aludni sem tudok. Azt hiszem, olyan nagyszerű életem van, hogy minderre nincs is szükségem, de valami bennem azt akarja, hogy megtegyem. Rendesen felkészülök, de az idő bonyolult tényező, mert ott az élő BeLIEve előadás és még egy csomó másik terv, és nincs olyan sok időm a felkészülésre, mint az első évadnál volt. "

"Talán nem is gondolod, hogy veszélyes, de volt valami, ami majdnem nagyon elkapott ebben az évadban. Itt voltam Las Vegasban, a Little Bajában, ahol vettem egy csomó cuccot a házamba. Édesanyámmal vásároltam be és a TV-műsorhoz felvettük. Elhatároztam, hogy az egyik, ott kapható dologgal bemutatok valamit. Megindul vele a quad, és ahelyett, hogy úgy pörögne, mint a búgócsiga, szó szerint kiszakadnak a golyós csapágyai és elszabadul. A pillanat törtrésze alatt ki tudtam szállni, a jelenlévők meglepetésére. Ennek nem így kellett volna történnie. Ez felrázott, és arra jó volt, hogy megmutassa, mondhatnak akármit az emberek, hogy 'Ó, ez nem veszélyes', de ez baromság! Mindenhol ott lapul a veszély. Amikor átmész az utcán, akkor sem tudod elképzelni, hogy elüt egy autó."

"De néhány ilyen kisebb bemutató esetében, több, mint 100 epizóddal és 1000 bemutatóval a hátad mögött, soha nem gondolsz arra, hogy elveszett vagy, és akkor az eszköz bemondja az unalmast. Komolyan meg is sérülhettem volna. Az a másodperctöredék lehetett volna az utolsó is."

Robin ezután arról kérdezte Crisst, hogy melyik bűvöli el jobban, a szabadulóművészet, vagy a bűvészet? Melyik a nagyobb próbatétel?

"Művészként, úgy gondolom, az ember el akarja érni a csúcsot, és én sosem nyugszom. Állandóan törekszem, hogy közelebb jussak hozzá, de néha az ember visszaesik, majd újra felkel és közelebb kerül. Számomra ez azt jelenti, hogy olyan illúziókat akarok alkotni az élő műsoromban és a tévében, amilyeneket ezelőtt még soha senki más. Hadd soroljam, mit lehet a bűvészet világában megtenni: eltűnés, lebegés, feltűnés, széthasítás, összerakás -- csak bizonyos dolgokat lehet megtenni. Az alapok már eleve elrendeltek a gravitáció és a természet törvényei miatt. Szóval, azt próbálom, hogy olyan módszereket hozzak létre, amelyek láttán még a bűvészek is elámulnak. Kezdetben még azt feltételezik, hogy trükkfelvétel, mert nem értik, hogyan csinálom. De amikor eljönnek az élő színpadi előadásomra, totál ledöbbennek, mert most élőben látják, éppen úgy, ahogyan a tévékamerák előtt bemutattam. Sajnos az emberek mindig a legrosszabbat feltételezik."

"Szóval, mindig arra törekszem, hogy jobban és nagyszerűbben csináljam, még akkor is, ha nem kockáztatom közben az életem. De mindig kockára teszem a hírnevem és felteszek mindent egy lapra, hogy az illúzió művészetében a legjobb legyek, aki csak lehetek. Akármit is teszek, a lehető legtökéletesebb színvonalon akarom tenni, és olyan művészit alkotni, amellyel kapcsolatba kerülök az emberekkel, és mondanivalót közlök velük. Nagyon szerencsés és áldott voltam, hogy sok emberrel sikerült létrehoznom ezt a kapcsolatot."

"Houdini neve még mindig egyet jelent a bűvészettel, pedig már 1926-ban meghalt. Érzelmi kapcsolatot tudott létrehozni. Azt sugallta annak az embernek, aki látta, amint éppen kiszabadul lehetetlen helyzetekből, kényszerzubbonyokból, bilincsekből és láncokból, 'Helló, ha én ebből ki tudok jutni, és én csak egy apró fickó vagyok, akkor te is túl tudsz jutni a problémáidon, a szegénységen és jobbá tudod tenni a dolgokat.' Megvolt az emberekkel ez a kapcsolata. Azt hiszem, én is ezt üzenem: 'Helló, ha én ezt az őrültséget meg tudom csinálni, akkor neked nem lehetnek félelmeid a repüléstől, vagy hogy bemenj egy liftbe'. Gazdagabb életet élhetsz, teljesebb életet élhetsz, ha szembeszállsz azokkal a dolgokkal, amelyektől félsz."

A Mindfreak hat évada alatt Criss több, mint 1000 illúziót, szabadulást és elme-test-lélek bemutatót hajtott végre. Megmutatta, hogy amikor egy helikopterről lógott, hátában húskampókkal, abban semmi trükk nem volt, csak az elméje, a teste és a lelke összhangban dolgozott, hogy megtegye a lehetetlent. Több, mint 100 millióan nézik őt évadról-évadra a tévében, több, mint 90 országban.

Vajon lesz-e még több évad? Valamilyen formában mindig.

"Jelenleg azért vagyok izgatott, mert a hivatalos Criss Angel Mindfreak bűvészdobozból 50 000 példány kerül az amerikai boltok polcaira augusztus 14-én. A nemzetközi terjesztést nem számítva. A Mindfreak lehetővé tette, hogy bármi másba belefogjunk. A Mindfreak nevű Broadway-darabbal kezdtem. A Mindfreak című, egyórás különkiadás követte az ABC-csatornán, és mivel az lett a legmagasabb értékelést elérő Halloween-program a 13 estén keresztül zajló sorozatban, a Sci-Fi különkiadásomhoz vezetett. Ennek következménye lett a kétórás, Japánban forgatott különkiadásom, és amikor hazajöttem, az ügynököm, Dave Baram és én eladtuk a Mindfreak-sorozatot az A&E-nek. A tervünk mindvégig az élő show volt. A tévéműsor nagyszerű lehetőséget nyújtott nekem, és nagyon hálás vagyok az A&E-csatornának és a vezetőinek, hogy hittek a víziómban és támogatták."

"Elég őrült dolog belegondolni, hogy még négy év, és lehetne akár egy 10. évad is. Nagyon szerencsések vagyunk, hogy annyi rekordot dönthettünk meg az A&E számára. Mi vonzottuk a legfiatalabb közönséget az A&E történetében. Azt hiszem, hogy kezdetben 49 volt az átlagéletkor, majd lement 29-re, vagy 30-ra, ami nagyszerű a reklámcégek számára. Sok-sok héten át miénk volt a legnézettebb műsor abban az idősávban. Ez nagyszerű lehetőség volt a számomra, hogy bemutassam a művészetemet az egész világon, és hogy kapcsolatot teremtsek az emberekkel. Ezzé az őrült jelenséggé alakult és fejlődött, ami ismertté tett az egész világon. Megteremtette az alapot ahhoz, hogy sok más dolgot megtegyek. A Mindfreakből márka lett, és még annál is több. Számomra életmóddá vált."
"Ez az, amit teszek. Ez egy jobb kifejezés, mint az, hogy 'bűvész', mert a 'mindfreak' sokkal többet takar annál, mint amit egy bűvész képvisel. Ezért találtam ki a 'mindfreak'-et, hogy a 'bűvész' szót helyettesítsem vele. Már az újságok üzleti rovataiban is használják. A sportrovatban is, hogy leírják egy baseballjátékos őrületes mozdulatait. Csodálatos dolog megalkotni egy kifejezést, ami a számomra valami különlegeset jelentett, most pedig már átültették mások számára, a bűvészet birodalmán kívül."

"Valamit mindig tenni fogok a Mindfreakkel. Lehetőséget teremtett arra, hogy megtegyek sok más dolgot, ezért már most gondolok arra, hogy mit fogok kezdeni a jövőben vele. Más utakat is igyekszem felfedezni. Van egy új szerződésem az Affliction  ruházati céggel, az MF13-ra. Már az első évad óta hordok Affliction cuccokat. Év végéig az egész ország boltjaiban ott lesz az MF13. Volt az Afflictionnel egy rendezvényem Nebraskában a Buckle számára, barátaimmal, Rampage Jacksonnal és Randy Couture-rel, és az összes üzletmenedzser nagyon izgatott volt a tervünk miatt. Én leszek a márka szóvivője. Nem csinálnám ezt, ha nem tartozna a életstílusomhoz."

Robin szerint a következő két hétben régóta várt szabadságát fogja tölteni, és végez a maradék új illúzió kidolgozásával. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése