2008. 10. 14.

BeLIEve - további beszámolók, kritikák II.

MsMerlina írta:
2008-október-3

"Szeptember 30-án, kedden láttam az előadást rajongó barátaimmal, és eldobtam az agyam. Kreatív zsenialitás működés közben. Imádtuk! Nem értjük, hogyan lehet nem szeretni – komolyra fordítva: az egyetlen oka az lehet, hogyha az emberek nem értik meg a legújabb, nagyszerű művészetet. Remélem, akik elmennek rá, veszik majd az adást.

Gyönyörű az egész, és Criss olyan utazásra viszi a közönséget, amilyet még egyetlen más produkcióban sem láttam! Komolyan, a Believe teljesen eredeti művészet, minden mástól különbözik. Varázslat a legtisztább értelemben – a legmodernebb színház, időtlen és nagyon inspiráló. Néhány jelenet olyan, mintha egy angyali világ közepén lennék – egy galamb repült a közelemben, aztán egy hógömb belsejében voltam, aztán pipacsszirmok változtatták a tájat vérvörössé.
Beleláttam a dolgok belsejébe, amik szétváltak, majd újra egyesültek. Láttam egy menyasszonyi uszályt, ami átváltozott valami mássá. Édes nyulacskákból ijesztő démonok lettek – mindenből valami más lett. Ez az igazi varázslat, ahogy a dolgok átváltoznak. Nem tudjuk, mit látunk, de tudjuk, hogy kísértetiesen gyönyörű. Vannak kivetítők és nagyszerű videók – az idő nem létezik.
Azt hiszem, ha az emberek megnézik ezt a csodálatos avantgárd előadást, másképpen kezdenek gondolkodni – ha megnyitják az elméjüket. Egy magával ragadó, sokkoló látomás. Sok ember számára ijesztő dolog. A Believe-ben Criss-nek megvan a hatalma ahhoz, hogy beférkőzzön az emberek elméjébe, jobban, mint valaha. Légy bátor, és mondd azoknak, akik megnézik ezt az előadást -- a romantikus szerelemről szól, a szerelem fájdalmáról, igaz szerelemről -- nem a hamisról.
A Believe áttörés a szórakoztatás világában – de „készen állsz??” hiszen újszerű, és az embereknek meg kell tanulnia nem tartani az új művészetektől, amelyek a biztonsági zónájukon túlmutatnak. El voltam ájulva ettől a bámulatos együttműködéstől – az összes előadó csúcs volt! Különösen Criss Angel. Le a kalappal Criss! Imádlak."


ickity ackity oop írta:
2008-október-5

„Éppen most értünk haza a 7 órai előadásról! 100%-ig meg vagyok győződve arról, hogy a múlt heti beírogatók EGYÁLTALÁN NEM LÁTTÁK az előadást! Táncos múlttal rendelkezem, de egyben orvosi, kormányzati, vállalkozói hátterem is van. Imádok táncolni, de meglehetősen talpraesett és logikusan gondolkodó vagyok. Elmentem, hogy lássak egy show-t, hogy szórakozzam. Hihetetlenül csodálatos volt! Mégsem tetszett mindenkinek. Ez sokkolt.
Láttuk a kábeleket? IGEN! Tudtuk, hogy egy ember nem tűnhet elő csak úgy hirtelen a semmiből? IGEN! És egy újabb – hiszek a szörnyekben? Nem! Hiszem, hogy léteznek óriásnyulak? Nem!
A Cirque du Soleil [CDS] hátborzongató; ez sem esik teljesen az ő szórakoztatási területükön kívülre. Amikor az első CDS előadást láttam, azt gondoltam, de furcsa. Aztán megnéztem egy másikat, majd megint egy másikat, és megint – mindegyik más volt, mint az előző. A Believe éppen ilyen!
Más, sötét, egy kicsit vérrel borított, de nagyon szórakoztató előadás. Néhányan azt írták, nincs benne akrobatikus elem – egy sz*rt! Mi volt a fehér ruhás lány? Akrobata! És mik voltak a pipacsos táncban? Akrobatikus elemek! Bűvészet? Igen, néhány. Nem a csúcsok csúcsa: néhány eltűnés és felbukkanás, madarak és még más egyéb trükkök. Összefoglalva ez egy show volt, és történetesen egy bűvész volt a főszereplő. Nem való túlérzékenyeknek és gyerekeknek. A lányom szereti Criss-t, de nem viszem el rá. Maga Criss mondta, hogy ez olyan lesz, amilyet eddig még nem láttál. Igaza volt.
Hogy pontosan fejezzem ki magam, a legtöbb negatív kritika férfiaktól származott. [ahheeeemmmm…. *Éowyn krákog* :D ] A régi nótának számító „biztos meleg” hozzászólást is hallottam. Azt hiszem, azért mondja ezt a legtöbb pasi, mert féltékeny. Megkérdeztem egyet, hogy ha ez úgy lenne reklámozva, mint egy szimpla CDS show, és nem pedig úgy, mint egy bűvész show, egy sztár mágussal a középpontban, akkor máshogy érezne-e? Hogyha csak speciális effektusok és mutatványok lennének benne trükkök helyett, akkor más lenne a véleménye? „Erre így nem gondoltam”, hangzott a válasza. Nem örült, hogy rámutattam erre, és idiótának érezte magát. Csak le akarta Criss-t járatni, mert egy kövér varangy volt :D :D :D

Pár probléma, amit láttam, technikai jellegű: túl sok a szárazjég a felemelkedés/szerelmi jelenet alatt. A második sorban ültünk, és nem láttunk keresztül a ködön. Az ülések nagyon magasak, és nehéz volt átlátni felettük. Egy barátom azt mondta, valahol látott vezetékeket. Ahol mi ültünk, mi nem láttunk egyet sem. Az operaház fantomja alatt én láttam vezetékeket, de senki nem reklamált miatta. Azt hiszem, az emberek Criss-től magasabb szintű szórakoztatást várnak el, mint egy átlagos Vegas show-tól, csak azért, mert ő bűvész.

Ami a Luxort illeti, valamit kellene csinálniuk ezzel a kamera-témával. Keresztül kell menned egy fémdetektoron, hogy bejuss. Ha van nálad kamera, le kell adnod. […] Ez nagyon gáz volt. […itt arról ír, még hova mentek utána] Idős biztonsági emberek voltak, akik nagyon lassúak voltak…

A zene félelmetes jó volt, a koreográfia nagyszerű volt (nagyon Wade Robson :-)), a tánc lehetett volna egy kicsit feszesebb tempójú, de hát én finnyás vagyok, ha táncról van szó. A jelmezek fenomenálisak voltak, Crimson karaktere elképesztő volt. A lánynak baromi jó alakja volt, és túl jól játszotta a rossz lány szerepét. Imádtam a zenét, és remélem, kiadják majd lemezen is. Még egyszer mondom: az előadás tényleg semmi máshoz nem fogható, amit eddig láttam.

NE HALLGASS másokra. Dönts te magad. Legyél nyitott és hagyd, hogy az legyen, ami: egy fantasztikus Vegas-produkció szórakoztató estéje. És hogy feltegyem rá a koronát is: egy édes és érzékeny (tényleg nagyon DÖGÖS) pasi a főszereplő. Azt mondom, szép munka és BRAVO!”  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése