2016. 05. 14.

Kérdezz-felelek Criss Angellel

Fotó: APWI | source: LasVegasSun


A Criss-szel készült interjúban olyan dolgokról esik szó, amelyeket már eddig is tudtunk, például ebben a hosszú cikkben is sok idézet szerepel tőle az új műsorral kapcsolatban.
Az alábbiakban néhány újdonságot tartalmazó részlet olvasható. A legutóbbi hírek szerint a Mindfreak Live! tesztvetítései május 25-én kezdődnek, a show premierje pedig június 30-án lesz.
______________________________________________________________

Reggelente hánykor érsz ide?

Hajnali 5 és 6:30 között kelek fel. Edzeni megyek, mert ez a show hihetetlenül igénybe veszi az embert, jobban, mint bármi, amit életem során csináltam. Egy 90 perces edzésprogramot csinálok, aztán megkezdem a napot, attól függően, miről van szó - ha szükséges, megyek a stúdióimba, hogy dolgozzak valami anyagon. Végül, legkésőbb délelőtt 10-re ideérek. Edzek az új lebegéshez, és délután 1-kor már itt van az egész csapat. Futunk és előadjuk az egész műsort, anélkül, hogy -egy evést kivéve-, megállnánk. 

Meddig? Éjfélig?

Nem megyek el innen úgy hajnali fél 3, vagy 3-ig. Aztán megteszem másnap az egészet elölről. Mostanság 2-4 órákat alszom éjszakánként.

Nem tudom, vajon ennyi alvás elég-e neked?

Az adrenalinszintem az egekben, mert amikor itt vagyok és dolgozom, soha nem akarom, hogy vége legyen. Itt van velem a családom, az édesanyám, a bátyám. A többi ember, barátok és azok, akikben megbízom, figyelik a folyamatot, és látom, mennyire izgatottak és amiatt is izgatottak, hogy mit fogok előadni.
Még ők is azt mondják, ez itt egy teljesen új Criss Angel. Ez valami olyan, amit nemcsak tőlem nem láttunk, hanem még egyetlen más bűvésztől sem láttunk ilyesmit soha.
Ha az emberek eljönnek megnézni a műsoromat, aztán utána más műsort is a városban, észre fogják venni, hogy azok milyen idejétmúltak. Ezt nem önteltségből mondom. Ezt meggyőződésből mondom, mert keményebben dolgozom bárki másnál és a Cirque és a színház és az összes hihetetlen ember miatt, aki nekem dolgozik.
Képesek vagyunk valami olyat a színpadra vinni, ami nagyon különleges. Nem hiszem, hogy bárki is közel kerülne a következő jó néhány évben ahhoz, hogy túltegyen ezen, mert kellenének nekik a források, a színház, a csapat, és hogy úgy álljanak a rendelkezésre a dolgok, mint nekem. Ez nem könnyű, és nekem egy élet munkájába került, hogy eljussak erre a pontra.


Hány ember dolgozik ezen a műsoron? Mennyi idődbe telt, hogy mialatt még a "BeLIEve"-vel léptél fel, színpadra állítsd ezt a show-t?

Most éppen, közvetve és közvetlenül, azt mondanám, több, mint 200. Ez a dolog a "BeLIEve"-vel hihetetlenül nagy kihívás volt, mert idejöttem reggelente, dolgoztam az előadás kezdetéig, aztán megcsináltam a két "BeLIEve" show-t, szóval nem tudtunk teljes mértékben az új műsorral foglalkozni, mert nem tudtunk bizonyos dolgokat eltávolítani belőle, vagy megváltoztatni benne, mert azon az estén ismét a "BeLIEve"-ben kellett szerepelnünk. Valóban túl kellett lennünk a "BeLIEve" utolsó előadásán, ami egy látványos este volt, aztán kivonni a forgalomból a "BeLIEve"-et, ami három napba telt, aztán bevinni a "Mindfreak Live!"-ot, ami rögtön elkezdődött.
Néhány végső dolog éppen most épül fel, miközben itt beszélünk. Nem halogatok semmit a következő két hétre. Már nagyon-nagyon közel van. Vannak embereim Magyarországról, akik videóanyagot készítenek a számomra. Vannak embereim Kaliforniából, akik a házamban laknak, a stúdiókban laknak, egész nap dolgoznak. Figyelembe véve, hogy mit hozunk létre, és az időkeretet, őrültségnek tűnik. De nagyon könnyen megy.
Az emberek figyelik a kreativitásomat, és azt mondják, "Ez meg hogy jutott eszedbe?" Mondok neked egy példát: Sokat dolgozom a stúdiómban, de néhány munkát nem tudok ott elvégezni, mert nincs meg a kellő magasság bizonyos dolgokhoz. Nem akartam a kettéfűrészelést úgy csinálni, ahogyan szoktam. Valami mást akartam csinálni, mert ez egy új berendezés, ez egy új zene. Ez a teljes egész.
Itt ültem, és egy technikai ok miatt ezt a dolgot 20-30 lábnyi magasságból (6-9 m) akartam röptetni a levegőből a földre, rajta egy lánnyal. Szükségünk volt egy bizonyos fajta lepelre, hogy eltakarjuk a dolgot. Szóval tegnap egy olyan lepel ötletével álltam elő, ami egy ággyá alakul át, egy álommá, amelyet ez a lány álmodik ebben a gyönyörű környezetben, de gyorsan rémálommá válik.
Amikor a lepedő és a baldachin fellibben, az ágy egy kínzóeszközzé változik. Aztán a rémálma valósággá válik, amikor szó szerint kettészabják, nagyon hasonlóan ahhoz, mint amit a parkban a padon csináltam, de ez a színpadon történik.
Szóval, azok a szkeptikusok, akik megnézik a parkos jelenetet és azt gondolják, "Ó, persze, ez kameratrükk." Nos, hogy reagáljak erre a baromságra, az emberek most eljöhetnek és láthatják a show-t és azt is, hogy amit a tévében csinálok, nem különbözik attól, amit élőben a színpadon meg tudok tenni.

...

Ki a rendező - te, vagy a Cirque?

A Cirque teljesen szabad kezet adott nekem. Ez azt jelenti, hogy az alkotáshoz, a rendezéshez, a szereplőválogatáshoz, a jelmezekhez, a pirotechnikához. Minden kreatív elem, ami megjelenik a színpadon, Criss Angel. A DNS-em van ott. Én vagyok a show főproducere, ami, amint tudod, a "BeLIEve" esetében nem így volt.

...

Menjünk egy kicsit vissza, hogy a szerencsejáték szót használhassuk. Az első kockázatos vállalkozás az volt, amikor a Cirque táncoló nyulakat rakott a színpadra a "BeLIEve"-ben. Nem működött. Mindenki azt mondja, hogy nem működött. Még te is azt mondtad, hogy nem működött. 

Működött volna, ha én nem lettem volna benne a műsorban. Jó show volt. De az emberek a "Mindfreak"-kel kapcsolatos elvárásokkal jöttek el rá, ehelyett Criss Angelt kapták, amint valaki mást játszik egy Broadway darabban. Bizonyos okból a "BeLIEve" nem akart mindent a tévében látottakra építeni, amiben már volt tapasztalatom. Valami mást akartak kipróbálni, így benne voltam a buliban. Egyetértek, hogy nem volt helyes döntés. De az volt a kihívás, amikor újragondoltuk, és 2010-ben rengeteg kritikus azt írta róla, hogy ez a legjobb show Las Vegasban. A Newsweek számadatai szerint évi 150 millió dollárt termeltünk vele. Minden más bűvészműsort legyűrtünk a városban, méghozzá rohamtempóban.
Szóval, ez a döntés nem azért született, mert változtatnunk kellett a műsoron. Hanem azért, mert a szórakoztatás világa Las Vegasban teljesen átalakult. Látod, mennyi műsor húzza le a rolót, látod, mennyi műsor kínlódik. Vannak olyan show-k Las Vegasban, amelyek ingyenjegyet osztogatnak, csak a jegypénztári illetéket kell megfizetni. Olyasvalaki vagyok, aki imád alkotni. Megalkottam az éppen turnézó "Mindfreak Live!"-ot. Minden egyes show teltházas volt, az egész országban. Egy estés előadásokat csináltunk.
Ez egy hihetetlen lehetőség volt a számomra, hogy képes legyek kiállni és megcsinálni és megalkotni, amit magam akartam, anélkül, hogy bárkinek meg kellett volna felelnem. Aztán megalkottam a "The Supernaturalists"-et, egy másik hatalmas sikert, ami megdöntötte a látogatottsági rekordokat [...].
A Cirque főnökei Nik Rytterstrommal jöttek el, aki a Luxort működteti és akkor látta a műsort, amikor én nem is szerepeltem benne. Le voltak nyűgözve. A legjobb LED falaim vannak, a legjobb világításvezérlőim a világon. Látták, mit voltam képes színpadra vinni és hogyan reagált rá a közönség. 
Nem tudok helyettük beszélni. Azt hiszem, 2 év és 5 hónap van hátra a szerződésemből. Úgy gondolom, mindenki látja, hogy mennyire nehéz Las Vegasban sikeres műsort alkotni, amely az embereket abba a hotelbe vonzza, ahol látható. Különösen, ha a Strip egyik végén vagy.
Ha van valamid, ami ekkora sikert arat, megpróbálod megtartani. Szóval, kaptam egy olyan ajánlatot, amit nem utasíthattam vissza. Azt mondták, enyém az alkotói jog, csináljak, amit akarok. Támogatni fognak; mind mögöttem állnak.
Soha nem volt ilyen jó a viszonyom a Cirque du Soleil-jel, amióta velük dolgozom. A Cirque csodálatos volt, támogató, és megengedte, hogy valóban életre keltsem a vízióimat olyan módon, ahogyan a saját otthonomban nem tudnám a hihetetlen színház miatt, és a hihetetlen tudásuk miatt.

És a tehetségállományuk?

Igen, az hihetetlen. Szóval, olyan művészként, aki az első helyen akar maradni, a világ legjelentősebb bűvészeként, látni akarom, mire vagyok képes, mert tudom, hogy sokkal többre vagyok képes, mint amit eddig valaha tettem.
A pénz mellett, ami igazán nem is számít nekem, inkább arról a lehetőségről volt szó, hogy művészként megmutassam az embereknek, igazán mire vagyok képes és magasabbra tegyem magamnak a lécet, elmenjek a végsőkig, meglássam, mi a legjobb, amit ki tudok hozni a kreativitásomból, művészi szempontból.
Másrészről, úgy gondolom, hogy ez egy löketet fog adni az egész művészetnek, és meg fogja mutatni, hogy a bűvészetnek nem kell olyannak lennie, mint amilyennek hisszük, és amilyennek eddig láttuk - sokkal több lehet annál. Úgy gondolom, ez a show lesz a jövő bűvészei számára a kapocs, ahol látják, mi lehetséges és hogyan ne gondolkodjanak, mint amit eddig Las Vegasban láttunk.

Mondj egy példát egy illúzióval kapcsolatban, amit megmutatja nekünk, hogy ez teljesen más lesz, mint amit eddig csináltál, mint amit a bűvészetben eddig csináltak?

Nagyon-nagyon sok példát lehetne mondani az illúziókat illetően, amelyeket bemutatunk. Úgy gondolom, hogy a show legfontosabb szempontja az, fontosabb az illúzióknál, az az érzelmi kapcsolat, amit az emberek érezni fognak a műsor alatt, mert az az erő, amivel rendelkezik, amikor valakit zsigeri szinten mozdít meg, és kicsordul a könnye valami miatt, amit lát, az az erőteljes hatás.
Az embereket, ha sírnak, ha nem, olyan helyre fogja vinni, ahová a bűvészet még nem vitte. Az ok, amiért én ezt meg tudom tenni, az az, hogy ez a való élet.

Kitértél a válasz elől, mert nyilvánvalóan meg akarod őrizni a titkot a megnyitó estéjéig. Szóval, hadd kérdezzem máshogyan. Hétféle bűvésztrükk létezik, a bűvészet hét fő eleme. Felfedeztél még többet?

Megtapasztaltam, hogy a bűvészet nem egy trükkről, egy rejtvényről szól. A bűvészet sokkal több is lehet, anélkül, hogy egyetlen trükköt is előadna valaki. Az egyik jellegzetes mutatványom, és amit minden másnál többet kérnek tőlem, az a lebegés.
Az emberek el lesznek ájulva a lebegéstől ebben a műsorban. Olyan módon fogok lebegni, ahogyan még egyetlen bűvész, egyetlen emberi lény nem lebegett élőben a színpadon, soha, pont. Nincs semmiféle béna kék függöny. Ez egyszerűen egészen szabadon lesz, normál fényviszonyok között, nem színházi megvilágításban, semmi függöny, semmi.
Olyant, mintha látnál az utcán és látnál egy valódi környezetben. Nem megrendezettben, nem ügyeskedve, hanem úgy látnál engem, ahogyan még senkit, képes leszek felrepülni, oldalra repülni, meglódulni, orsóforgást csinálni, és szó szerint néhány lebegés csupán 5 lábnyira (másfél m) történik a közönségtől.

Néhány lábnyira? Szóval majdnem a közönség között vagy?

Igen. Olyan közel, amilyen közel csak lehetek a közönséghez a biztonsági előírásokat figyelembe véve. Ez csak egy része.

Pán Péter megelevenedik?

Ez sokkal több Pán Péternél. Nemcsak hogy lebegek, nemcsak, hogy repülök, ez a "Tigris és sárkány". Ide-oda röpködök, orsóforgást csinálok. Van egy vadonatúj jelenet madarakkal, amely egy 200 éves katedrálisban játszódik. A dóm falai meg vannak repedve, így látható, ahogyan a napfény beszűrődik, miközben szállingózik a hó és madarak repülnek be a katedrálisba.
Ez egy teljes gyakorlat a közönség fölött, különböző alakzatokban repülő madarakkal, mielőtt még újra életre kelnének. Öt galambot küldünk ki repülni a nézők feje fölött, amelyek egy tollá változnak, amiből egy hóvihar lesz, aztán 110 madár repül át a hóviharon. Lángnyelvek lobognak a kezemben, a testem körül, amelyek egy másik madárrá változnak. A manipuláció mindig a bűvészet része volt. Ez a művészet egy gyönyörű formája, de itt nagyon költői módon látjuk.
A technológiát úgy használjuk fel, ahogyan eddig még nem láttuk, és a közönséget valóban elviszi onnan, ahogyan eddig láttuk a trükköket. Majdnem olyan, mintha érzelmileg elkötelezetté válnál aziránt, amit éppen látsz, mert olyan érzés, mintha kimehetnél meghódítani a világot. 

Helyénvaló azt állítani, hogy nincs még egy olyan bűvész, aki ezt meg tudja csinálni?

Ehhez nem fér kétség. Senki nem tudja megcsinálni ezt a show-t. Senki, mert Criss Angel csak egy van. Nagyon boldog vagyok a bőrömben, és úgy tettem fel az életemet erre a szakmára és annyit áldoztam rá, mint senki más. Úgy élek, eszem és alszom, hogy azok a bűvészek, akik ismernek engem, úgy gondolják, megszállott vagyok.
A "BeLIEve"-vel járó összes megpróbáltatás és az összes, 18 év alatt történt dolog vezetett el a "hirtelen jött" sikerhez, vezetett el ehhez a pillanathoz. Ez az én időm.
Hiszem, hogy ez az én időm, mert hiszem, hogy ez lesz az egész karrierem tetőpontja, amely megvalósul ezen a színpadon olyan módon, ami nem lenne lehetséges anélkül, hogy valaki keresztülmenjen azokon a dolgokon, amiket életem során megtapasztaltam, és meglegyen a képessége, az eszközei, a csapata, a Cirque du Soleil, a színház, az esze, a kreativitása ahhoz, hogy képes legyen megcsinálni. 
Ezt nem azért mondom, és tudom, hogy ez úgy jön le, mintha nagyon öntelt lennék, hanem ezt azért mondom, mert dolgozom, dolgozom és dolgozom, kidolgozom a belemet. Annyit kapsz, amennyit beleteszel. Minél nehezebb valamit megvalósítani, annál édesebb a jutalom. Ez számomra egy hosszú ideje tartó folyamat.

Ez az egész életed - a léted?

Igen, ez az, ez az, ez az. Hajlandó vagyok kockára tenni. Ülhettem volna egy helyben, felléphettem volna a "BeLIEve"-vel és begyűjthettem volna érte a hihetetlen sok pénzt. Lógathattam volna a lábamat a medencébe napközben margaritát iszogatva, lóghattam volna a haverokkal, és idejöhettem volna este fél 7-re, hogy felkészüljek az előadásra, felléphettem volna, aztán irány haza. De ez nem én vagyok. A Cirque tudta, hogy ez nem én vagyok.
A Cirque tudta, hogy többre vagyok képes. A Cirque látta, mit csináltam és azt hiszem, látnak jövőt a Criss Angel márkanévben nemcsak itt, a Luxorban, hanem külföldön is. Már beszéltünk számos másik műsorról is, nem csak a "Mindfreak Live!"-ról a Luxorban.

Források: interjú 1 | interjú 2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése